The Adventures Of Ichabod And Mr. Toad (1949)



Director: Clyde Geronimi and James Algar
Cast (Voices): Bing Crosby, Basil Rathbone and Eric Blore
Disney Classic: Nr 11

  I denna Disneyklassiker får vi se de två historierna Det Susar I Säven och Legenden om Sleepy Hollow i Disneys tappning. Det är självklart i en klass för sig om man tänker på när filmen är gjord, men det är ändå inte riktigt i Disneys klass. Jag ahr nu tagit mig igenom de 11 första klassikerna och nu börjar de kända filmerna träda in, så det ska bli skönt att få se dem på engelska nu.

  Men för att återgå till denna film, så är den ändå ganska underhållande och det är inte en bortkostad timme som jag lägger på att se den. Sångerna är dock lite halvtaffliga och där förväntade jag mig mer.

Betyg: 2,5/5

Kommentarer
Postat av: Petter

Jag ska nog se på film snart!

2008-07-29 @ 20:37:14
URL: http://popblogg.wordpress.com
Postat av: Nikolaus

Det tycker jag låter som en bra idé Petter!

2008-07-29 @ 21:23:01
URL: http://waterboij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0