Recent Event In The Life of Jaques Dupont

Mid goda vän Sarsson poängterade att jag har varit väldigt dålig med mina uppdateringar på bloggen den senaste tiden. Och statistiken ljuger ju inte, så jag kan inget annat än att hålla med. Jag har helt enkelt inte riktigt haft tid. Men för att gottgöra det tänkte jag nu göra en snabb sammanfattning av vad som är värt att berätta om den senaste tiden.

Musikalen
Vi gjorde ett riktigt proffsjobb måste jag säga. Vi jobbade arslet av oss och det gav resultat. Föreställningen blev skitbra och jag tycker att vi alla ska vara stolta över oss själva. Men framförallt är jag glad för den gemenskapen som skapades. Det var ett underbart gäng med klockrena människor som jag önskar jag lärde känna tidigare. Men nu får vi se till att ta vara på den tiden som är kvar och verkligen njuta av det!

Sommaren
Det kalla vädret och den gråa himlen verkar äntligen ha försvunnit. Nu har man kunnat ligga ute i solen och bränna i en hel vecka och det verkar som om sommaren äntligen är på väg. Det kan bli en fin sommar!
Jag ska till ÖB på måndag och kolal läget, det verkar vara ganska kalrt att jag får jobb där och det känns nice.
Annars hopaps jag sommaren fylls med musik av alla dess slag, jag måste bara välja vad jag ska gå på. Arvika, Peace & Love, Stockholm Jazz, Kent/Håkan Hellström, Way Out West, Bruce Springsteen mfl.
Sommaren 2008 har potential att bli en riktig höjdarsommar!

Sökningar
Jag har fått besked från Musikalakademien i Umeå och jag blev 3:e reserv. Det känns riktigt bra att komma där för då har jag nog gjort riktigt bra ifrån mig. Men jag vet inte om det räcker. Det finns ju inte så många musikallinjer så jag tror inte särskilt många tackar nej. Så det känns inte så bra för jag vill verkligen gå där.

Studenten
Nu närmar den sig med stormsteg och det känns väldigt blandat. Jag längtar bort från Kristinaskolan för det känns som jag är kalr där nu. Men det kommer bli konstigt att lämna stället. Det har varit som mitt andra hem i 3 år, och nu ska jag helt plötsligt snart lämna det. Det kommer bli väldigt konstigt.
Men det sorgligaste är helt kalrt att lämna allt folk som man lärt känna under åren här. Jag kan verkligen inte föreställa mig hur det kommer bli att lämna dem. Flera stycken har kommit att bli några av mina närmsta vänner och tanken av att stå i kramringen och säga hej då till det gör mig lite tårögd.
Men innan det ska vi ha det sjukt kul! Studentveckan kommer bli helt jävla apkaraterolig!

Kommentarer
Postat av: Sars

Javisst! Så ska det se ut. Keep it up man, tack!

2008-04-27 @ 15:20:01
Postat av: Sofie

LITE TÅRÖGD!? Jag stortjuter varje gång jag tänker på kramringshelvetet. JÄVLA FANS SKIT det går inte ens att föreställa sig tror jag... Men jag håller med, studenten känns bra. Man är klart med Kristina efter tre år. De bästa åren i mitt liv, ta mig fan!

2008-04-27 @ 22:13:27
URL: http://vinyl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0