The Nikolaus Movie Awards

Efter noga övervägande har jag nu usett en vinnare i kategorien Best Kiss. Och vinnaren är:

image16
The Notebook

Det stod tillslut mellan The Notebook och Titanic och det var ett såvrt val. Men Notebook är fylld med så enorm känsla så den tog hem det i alla fall. Men det var jämt!

Kom fram till att jag inte orkar med detta nomineringssystem. Utan jag tar helt enkelt beslutet själv. Möjligtvis kan jag även lägga upp vilka det stod imellan i slutändan. Men jag ändrar i alla fall systemet lite. Så omgång nummer två är alltså Best Villain! Och efter noga eftertanke har jag bestämt mig för att vinnaren är:

image18
Anakin Skywalker/Darth Vader - Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith
Darth Vader är en av världshistoriens värsta skurkar, inget snack om saken. Och även fast det här inte är orginalet så spelar Hayden Christiansen rollen som Anakin Skywalker med en sådan oerhörd precision att han blir lika skräckinjagande som den gamla Darth Vader. Här får man ju även se hans övergång från den goda sidan av Kraften, till den onda sidan, och den övergången hos honom får jag rysningar av för han spelar så fruktansvärt bra då. Det finns helt enkelt ingen skurk som kan slå Darth Vader!


Jag får se när omgång 3 kommer upp. Jag ska försöka uppdatera med jämna mellanrum. Nu har jag ett litet bättre system för det hela tycker jag i alla fall. Men jag kanske tar någon nomineringsrunda ibland, vi får se helt enkelt.

Men tills nästa gång får ni ha det fint! Se på mycket film, det är sann njutning! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0