I swear, I'm not on drugs... at least not right now

  Jag ska nu göra något som förvånar till och med mig själv. Jag ska skriva ett inlägg om filmserien High School Musical, och det är ett positivt inlägg. Efter att ha sett första filmen för första gången var jag ganska snabb att fördöma den. Det var ingen musikalfilm i samma klass som mina favoriter, musiken var alldeles för mycket mixad, det syntes helt klart och tydligt att de mimade, en av karaktärerna sjunger inte ens själv bara för att hans låtar gick för högt. Det fanns helt enkelt många anledningar för mig att inte tycka om den. Men musiken var ändå okej, så jag spelade den i stereon ett tag och snart började jag märka att det faktiskt var bättre än okej, det var riktigt snyggt vid några tillfällen. Det var runt det tillfället som uppföljaren kom och helt plötsligt hade jag blivit nyfiken på det hela. Kanske var det inte alls så dåligt som jag först fick för mig?

  Uppföljaren är mycket starkare än första filmen i alla negativa aspekter som jag nämnde förut, den hade som grädden på moset ännu bättre musik. Det är självkalrt ingen film i världsklass, men det är inte syftet med den heller och det har jag nog förstått nu. Syftet är att underhålla, vara gullig och ge en liten moralkaka åt oss, och den lyckas med det. I slutändan har jag nu kommit fram till att det är en gullig historia med gulliga karaktärer. En gullig film helt enkelt och ibland är det precis vad man behöver. För den som vill skratta, bli lite tårögd och njuta av en slapp med bra film så är High School Musical ett klockrent val!

  För er som inte har riktigt koll på vad det är för något så har jag här ett klipp med den kanske bästa låten. Den är lite klyshig kanske, men jag gillar det, det står jag för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0