I've Got To Hand It To Them, It's Pretty Fucking Smart

  Det här ögonblicket har häcklats tusentals gånger under åren. En del kallar det patetiskt, en del kallar det sorgligt, en del tycker det är skrattretande dåligt. Men jag måste faktiskt kalla det genialiskt. Det är troligtvis en av de största överraskningarna någonsin i tv sammanhang. Man kan säga vad man vill om det, men det var ingen som förväntade sig det och de som kallar det patetiskt är troligtvis bara sura över att de inte hade förutspått det. Det var långt före min tid egentligen men fortfarande hör man fortfarande pratas om det, så mycket rabalder har gjorts över det. Många har försökt chocka tv-publiken lika mycket igen, men jag tror ingen riktigt har lyckats så väl som de gjorde den 16 maj 1986. Det var datumet då det 222 avsnittet av Dallas sändes, säsongsavslutningen på säsong nummer 9. Avsnittet när Bobby helt plötsligt lever igen och kommer ut ur duschen till en chockad Pam som måste inse att hon just har haft en väldigt lång dröm, en dröm som varat en hel säsong. Säg vad ni vill, men enligt mig så blir inte tv bättre än så här. Titta och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0