This Week I've Mostly Been Crusin' Around In My Car Listening To Laakso

Kanon: Jag har ta mig tusan tagit körkort!!!

Kalkon: Min enda lediga vecka på hela sommarlovet är snart slut. Sen blir det jobb fram till att skolan börjar...

Snöpliga: Att förlora mot Spanien i sista minuten. Även om de förtjänade det så var det tungt att vi inte orkade hålla hela matchen ut.

Kungar: Men veckans kungar blir ändå svenska landslaget. De gamla giganterna: Olof Mellberg, Henrik Larsson och Zlatan Ibrahimovic, blandat med några nya stjärnskott: Sebastian Larsson och Fredrik Stoor. EM-festen har bara börjat och med lite flyt kan vi komma långt!

Bok: Alkemisten. Jag sträckläste ut den på en dag för jag kunde verkligen inte slita mig. En fruktansvärt bra bok som ger en rejäl tankeställare om livet. Den är ganska lättläst och jag rekomenderar den varmt!

Låt 1: Laakso - Norrköping (hittade den inte på tuben men den finns på deras myspace Laaksos myspace)
Jag har lyssnat på Laakso alldeles för lite och har inte förrän nu upptäckt hur sjukt jävla bra denna låt är!

Låt 2: Laleh - Snö. Upptäckte den när jag såg på Arn häromdagen och det är verkligen en gåshudslåt. Fruktansvärt bra!


Film:
Men det var inte bara låten som var bra utan även filmen Arn. Förvånansvärt bra för att vara svensk film och den förtjänar verkligen inte all skit den har fått. Jag tyckte den var riktigt bra och ser fram emot uppföljaren som kommer om drygt 2 månader.

Citat: "Det enda som är värre än att vara försenad till sitt eget bröllop är att vara försenad till bröllopet där den flicka som borde ha blivit ens hustru ska vigas"

Tjej: Veckan tjej är utan tvekan min kära vän Matilda som liksom jag har tagit körkort, på fredagen den 13:e till och med. Ett stort grattis!

Kille: Ursäkta om jag är egotrippad men jag har tagit truckkort och körkort på samma vecka. Jag tar mig friheten att ge utmärkelsen Veckans Kille till mig själv!

Kommentarer
Postat av: Julia

Grattis till körkortet!!!

Jag har tänkt läsa Alkemisten nu under sommaren, men den har varit utlånad på biblioteket. Ska dit snart igen och se om den finns då! Det verkar som om den är en riktigt bra bok!

Angående citatet, Jonathan Safran Foer är en mycket bra författare, ibland är han verkligen mitt i prick!

2008-06-14 @ 22:26:38
URL: http://prick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0