This Week I've Mostly Been Waking Up In Strange Alleys Of Norrköping

Kanon: I fredags var det utgång som gällde och jag hade riktigt trevligt. En toppenfredag!

Kalkon: Jag fick tyvärr i mig lite för mycket och lördagen var inte lika bra. Jag vaknade kl halv 4 på dagen med en sprängande huvudvärk. Att man aldrig lär sig...

Skönaste: Kenny på mitt jobb berättade en historia när vi fick tårta. Det handlade om Anders och Erik som åt tårta:
Anders och Erik äter tårta och det är två bitar kvar, en stor och en liten. Anders tar den stora biten.
Erik: Du är bra fräck som tar den stora biten utan att ens fråga.
Anders: Vadå då? Vad hade du gjort om du var jag?
Erik: Jag hade tagit den lilla biten.
Anders: Vad fan tjafsar vi om då? Då fick ju alla som dom ville!
Haha jag höll på att skratta ihjäl mig! Klockren!

Fotbollskungar: Spanien har kämpat hårt och spelar rolig och bra fotboll. De var helt värda att vinna guldet över tråkiga Tyskland. Grattis Spanien!

Cover: Lisa Miskovsky har gjort en smygcover på Backstreet Boys - Shape of My Heart. Den heter Another Shape Of My Heart. På en del ställen lånar hon text, och på en del ställen melodi. Lite smygcover alltså, men ganska bra faktiskt!

Låt: Laakso feat. Peter Jöback - Italy vs Helsinki (För övrigt en väldigt fin video som jag verkligen gillar!)


Film: The Air I Breathe som jag såg på igår. En fantastiskt bra film som verkligen berörde mig!

Citat: "Music is a higher revelation than all wisdom and philosophy" Ludwig van Beethoven

Tips: Min nyöppnade blogg, Filmbloggen - Ungefär som Filmkrönikan, fast bättre. Spännande läsning för den filmintresserade. Jag hörde för övrigt att Filmkrönikan nu lägger ner, tål dom inte konkurens?

Kille: Håkan Hellström. Han ägde Allsång på Skansen i tisdags och hela sommaren  kommer nog bli hans. Way Out West ska bli grymt!

Tjej: Utan kommentarer varför så säger jag bara att Ida Hermansson utan tvekan har förtjänat denna utmärkelse. Tack Ida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0