Music makes the world go round

Jag har under långhelgen varit hemma i Skänninge vilket ofta leder till att jag inte har mycket att göra. Jag har därför tagit mig tid att fixa massa album som jag inte tidigare har orkat med. Det har i sin tur lett till att jag har hittat en hel del nya guldkorn.

Kelley Polar - I Need To Hold On While The Sky Is Falling

Favoritskivan under helgen! Jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Tänk dig att Death Cab For Cutie går in i studion efter att ha spelat för mycket tv-spel. Kanske svårt att föreställa sig, men det låter så... Ungefär... Det är lite singer-songwriter, lite elektroniskt, lite disco, lite pop. Ja lite allt möjligt helt enkelt, men i slutändan blir det en helt klockren platta!

Ane Brun - Changing of the Seasons

En lugn och oerhört fin skiva där man tydligt märker att Ani DiFranco har varit en stor förebild för Ane Brun.

Band of Horses - Everything All The Time

Hade endast hört The Funeral från skivan innan men resten av skivan håller hög klass likaså. Amerikansk indie rock när den är som bäst och jag är sugen på uppföljaren som kom i vintras.

Belle & Sebastian - The Life Pursuit

Vet inte varför jag inte kollat upp det här tidigare. Allt jag har hört har ju varit bra, och den här skivan gjorde mig inte heller missnöjd. Det härlig glad popmusik som är lite funkinspirerad. De har kallats Skottlands bästa band med goda orsaker.

Bright Eyes - I'm Wide Awake, It's Morning

Jag har alltid älskat Bright Eyes. Deras folkliga musik och fina texter har alltid tilltalat mig väldigt mycket. Till råga på det är en av mina absoluta favoritlåtar med på skivan, Lua.

Cat Power - Jukebox

Jag fick upp ögonen för Cat Power för några år sedan när jag hörde en cover hon gjorde på Wonderwall. Den var mycket annorlunda och det är allt hon gör. Hon gör mest covers men hon gör dom helt annorlunda. Hon kan ändra melodi och tolkning helt, så det låter som en helt ny låt. Man kan gilla det, eller hata det. Jag personligen gillar det. På hennes nys skiva gör hon en intressant tolkning av New York, New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0