A Good Movie Is A Good Way To Save A Crappy Day

Jag läste alldeles nyss några av de bästa nyheterna inom svensk film som jag sett på länge:

"Bröllopsfotografen" nästa för Malmros
"Den 26 maj startar inspelningen av Ulf Malmros nya film, ?Bröllopsfotografen?. Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. Han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går väl så där. Med Björn Starrin, Tuva Novotny och Kjell Bergqvist i rollerna blir det något av en ?Smala Sussie?-reunion, och regissören lovar humor i samma anda. - Historien är delvis självupplevd. Jag flyttade från Värmland till Stockholm och försörjde mig på att filma bröllop. I "Bröllopsfotografen" kommer vi att få se både havererade landsortsbröllop och högfärdiga överklassbröllop. Filmen kommer att ha samma komiska anda som "Den bästa sommaren" och "Smala Sussie", berättar Ulf Malmros i ett pressmeddelande. Johannes Brost har också en av huvudrollerna. Filmen spelas in i Stockholm och Trollhättan och beräknas ha premiär under 2009."
Moviezine.se

Vilka toppnyheter! Smala Sussie är ju det bästa svensk filmindustir någonsin har producerats, och nu har alla de bästa ingredienserna i den samlats ihop igen, plus att man har lagt till den nyligen återupptäckta Johannes Brost i mixen. Den har potential att bli precis lika bra som Smala Sussie, om inte bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0