Do We Really Need An Excuse To Get Drunk?

Igår var en stor dag för Kungen och en stor dag för Bertil Werthen. Det var också en stor dag för alla alldeles för unga tonåringar som bestämde sig för att fixa sin första stora fylla. Det är inte en lika stor dag för dom idag, utan det är nog en ganska dålig dag för dem idag.
Valborg har av någon anledning blivit en ursäkt till att supa sig redlös, jag vet inte var det kommer ifrån egentligen. Vi kanske bara vill ha en ursäkt att dränka alla våra problem. Sen ska jag inte döma alltför mycket, jag kanske också fick i mig en del igår, men jag är äldre än en del andra som säkert drack minst lika mycket. Och jag mår avsevärt mycket bättre än vad de gör idag också skulle jag tro. Vet inte varför jag skulle starta dagsn blogginlägg med denna predikan, jag tror jag blev lite inspirerad av mina kära kusin Hanna.

Men för att gå över till roligare saker så var min Valborg riktigt lyckad. Det startade med vårkonsert i Linghallen som var lite lagom slapp. Sen var det MUKO då jag äntligen fick göra slag i min stora kupp! Jag har nämligen tagit den mycket välkända Carina Berg låten, skriven av Björn Gustafsson, och skrivit om den så den handlar om Sofia Rask i min klass istället. Det blev lite succé kan man väl säga, och Sofia blev lagom chockad och väldigt generad. Men det var helt fanatstiskt kul och det är ett under att jag klarade hela sången utan att bryta ihop jag med. Men det var en fin stund vi delade där tyckte jag

Sen fortsatte dagen som vanligt och på kvällen begav det sig först till Henrik Wallden där det grillades och lyssnades på Barry White. Sedan avslutades kvällen på Hugo med askasst liveband och väldigt mycket elektronisk musik. Hemfärden blev i svart taxi som kördes av en man av få ord.

En hellyckad kväll och Nikolaus somnade gått i sin säng den 30 april 2008!

Kommentarer
Postat av: eleonor

du ägde mukon!

2008-05-02 @ 00:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0