The Future Is Around The Corner

Jag sitter för tillfället på tåget hem mot östergötland. Efter en höst som jag inte riktigt kan bestämma om den har varit lång eller kort så har jag nu fått ett välförtjänt jullov. Det ska bli skönt för jag längtar verkligen hem, men på julavslutningen kände jag också hur mycket jag kommer sakna alla. Varenda person i klassen har verkligen fångat mig på något sätt, och en del kände jag att det var riktigt jobbigt att säga hej då till. Det är ett fantastiskt gäng och jag älskar dom verkligen allihop. I övrigt så har det har varit en händelserik höst på alla sätt och man har lärt sig sjukt mycket. Jag har utvecklats mycket på både sång, dans och teater, men framförallt har jag börjat släppa lös mer på scen och vågar mer och det är väldigt skönt för den spärren har jag stått vid länge.

Den sista veckan bestod mestadels av utvecklingssamtal och det fick mig att tänka mycket på framtiden. Jag har alltid haft ganska mycket ångest över framtiden under min uppväxt. Jag minns att när jag var mindre kunde jag ligga i sängen och ha svårt att sova för jag tänkte på när jag skulle bli vuxen och jag visste inte vad jag ska skulle göra alls med mitt liv och jag blev skräckslagen. Sedan gick det en tid och jag visste vad jag ville göra, men jag trodde nog inte riktigt själv på att jag skulle klara av det, så jag visste fortfarande inte vad jag skulle göra och var lika skräckslagen. Nu har jag växt upp på många sätt och för det första så tror jag på mig själv ordentligt för första gången och jag tror verkligen att jag har en chans i branschen. För det andra, så har jag kommit fram till något ännu viktigare, att om jag inte gör det, så är det också okej.

Det finns så himla mycket saker här i livet att leva för och karriären är bara en liten del. Jag vill resa runt i världen och se saker, jag vill gifta mig, jag vill ha barn, jag vill göra saker andra bara drömmer om att göra. Jag vill bli gammal och sitta på en veranda i mitt hus i en gungstol tillsammans med min älskade och se tillbaka på mitt liv och känna att jag gjort något med det. Allt sånt skrämde mig förut, och framtiden var läskig. Men inte längre! Nu ser jag fram emot varje dag och varje tillfälle att lära mig något nytt eller träffa någon ny människa! Jag tänker njuta av varje stund jag får av mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0