100 Greatest Songs of All Time (100-91)

Till att börja med skulle jag vilja be om ursäkt för att jag lät bloggen dö ut. Jag hade några läsare som lämnade klagomål, och vad kan jag säga mer än det jag har sagt förut. Jag hade inte tid helt enkelt. Och egentligen kommer jag inte ha tid till att skriva massa meningsfulla inlägg i vår heller, men när jag har studerat min brors blogg har jag kommit fram till att det inte behövs. Så istället ska detta bli en blogg som ger tips i alla olika områden. Musik, film, böcker, tv-serier. Förhoppningsvis ska jag orka hålla igång den då!

Som ni ser så täkte jag rivstarta med att posta listan 100 Greatest Songs of All Time, inspirerad ännu en gång av mina kära bror Robin då han precis har avslutat samma projekt i sin blogg. Kolla gärna in den!
Kommentera gärna listan och kom med synpunkter och åsikter. Kan inte lova att jag lyssnar på er, men om ni har ett riktigt bra argument kanske jag justerar! Här kommer dom första 10 låtarna på min lista!

100. Eva Cassidy - True Colours

99. Jens Lekman - A Postcard To Nina

98. Coldplay - Trouble

97. Alphabeat - Fascination

96. Kent - 747

95. The Producers - Betrayed

94. Salem Al Fakir & Marit Bergman - 52 Weeks

93. The Killers - Human

92. Annika Norlin & Anna Järvinen - För Varje Hjärtslag

91. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water


Där har ni nåt att gotta er i! Jag återkommer med mer om några dagar!

Kommentarer
Postat av: RP

Två låtar redan som kom förra året och platsar på 100 greatest songs of ALL time? Intressant... :P

Looking good!

2009-01-10 @ 18:39:32
Postat av: Nikolaus

Även nya låtar kan göra fruktansvärt mycket uttryck och vara musikaliskt snygga! Förstår dock din poäng ;)

2009-01-10 @ 18:50:03
URL: http://waterboij.blogg.se/
Postat av: Mattis

Nu vet jag vart jag kan vända mig när jag inte orkar söka efter låtar själv :) du är mitt nya bibliotek.

2009-02-02 @ 15:19:44
URL: http://greenapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0