My Bucket List (1-10)

Det finns en film som heter The Bucket List, Nu Eller Aldrig på svenska, som kom för något år sedan. Den handlar om två män som träffas på ett sjukhus och upptäcker att dom båda har en önskan att använda den tid dom har kvar till att göra saker de alltid har velat göra. Dom följer en "Bucket List" som består av saker man vill göra innan man "kick the bucket". Jag föll verkligen för filmen och blev väldigt berörd av den och den fick mig även att skriva en egen lista på 100 saker jag vill ha gjort innan jag dör. Jag har snott från andras listor, hittat på egna och fått ihop en lista med både seriösa och oseriösa som jag ska kämpa för att fullfölja. Jag tänkte stegvis dela med mig av den här på bloggen och kanske ge någon inspiration att skriva en egen. Så här kommer första delen (för er som inte kopplar så betyder fet och understrykt att jag ahr gjort saken i fråga):

01. Watch the sunset and the sunrise
- Inte så svårt att fullfölja om man har varit ute på krogen på sommaren

02. Scuba dive

03. Get married and have kids

04. Climb the Eiffel Tower - Denna ser jag inte fram emot då jag lider av en fruktansvärd höjdskräck..

05. Tell someone you love them


06. Drive a Ferrari

07. Fly in a hot-air balloon

08. Give a big anonymous amount to charity

09. Climb Mount Everest - Lägg märke till att jag inte nämner något om att jag ska nå toppen. Måste ju vara någorlunda realistiskt!

10. Go horse riding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0