The Miracle Of Life

Idag kom jag till insikten att barn måste vara det finaste som finns i hela världen. Ni förstår, jag var på väg hem från skolan och hade precis bytt spårvagn i Brunnsparken då jag ser att en kvinna ska stiga på med sin barnvagn. Jag ser att hon behöver hjälp så jag reser mig upp och går och hjälper henne. Hon tackar så mycket och sedan slår hon och barnet sig ner i sätet mittemot mig. När de sätter sig ner så tappar barnet ett sånt där gult kinderägg på golvet som rullar iväg och mamman ser det inte, så jag går till undsättning igen och plockar upp det. Då strålar ungen upp som en skinande sol och blir så innerligt glad att jag tror att mitt hjärta ska smälta.

Resten av resan spenderade han med att sitta och vinka åt mig och försöka prata med mig om vad som hände utanför vagnen. Jag förstod inte så mycket mer än att han verkade vara väldigt uppspelt och glad, men det räckte gott och väl och hela min dag var gjord!

Jag blir så glad av små barn och även om det är ett tag kvar tills jag skaffar egna så kan jag komma på mig själv att längta efter den dagen när jag har en egen liten småtting att ta hand om. Någon som jag kan lära allt jag kan, någon som jag kan leka med, någon som kan få mig att smälta inombords och någon att älska mest av allt på hela jorden.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag ser oxå fram emot den dagen =)

2010-10-26 @ 22:06:20
Postat av: Mathilda

jag med ;)

Du är den finaste av alla Niclas!

2010-10-29 @ 23:42:35
URL: http://mathildamoller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0