The Nikolaus Movie Awards

Alla är ju ganska medvetna om att jag är en otrolig filmfanatiker. Och eftersom jag kände för att starta upp ett projekt så ska jag ha en liten filmgala här på min blogg. Lite egna utvalda priser, dock mycket inspirerat av MTV Movie Awards. Priserna kommer delas ut till filmer från 1990-2007. För jag orkar inte gå hur långt bak i tiden som helst.
Har ni någon åsikt får ni gärna dela med er så att jag får lite andra åsikter än mina egna. Har ni tur kanske jag till och med lyssnar på er.
I alla fall kommer priser delas ut i katogerierna:
Best kiss, Best Villain, Best Fight, Best Surprise, Best Hero, Best Sexiest Performance, Best Kill, Best Dance, Best Musical Moment, Best Movie Based On A Video Game, Best Couple, Best Line, Best Song From A Movie, Best Death, Best Male Actor, Best Female Actor och Best Movie.

Vi börjar alltså med kategorien Best Kiss, och de nominerade är:
Tobey Maguire & Kirsten Dunst - Spiderman


Mia Kirshner & Beverly Polcyn - Not Another Teen Movie


Heath Ledger & Jake Gyllenhaal - Brokeback Mountain


Leonardo DiCaprio & Kate Winslet - Titanic


Ryan Gosling & Rachel McAdams - The Notebook

Där har vi först omgången. Kom med åsikter om ni har någon. Resultatet kommer inom några dagar!

Kommentarer
Postat av: Öhrman

Leonardo DiCaprio & Kate Winslet - Titanic

Delar av detta klipp filmatiserades ju i Sommen förr förra sommaren om du minns;)

2008-02-18 @ 16:39:47
Postat av: Nikolaus

Haha jag minns det som om det var igår Öhrman! Det var en vacker stund där på båten

2008-02-18 @ 17:33:01
URL: http://waterboij.blogg.se
Postat av: Jenny

The Notebook
och jag ska inte ens behöva förklara varför..

2008-02-19 @ 00:00:54
URL: http://jespettersson.blogg.se
Postat av: eleonor

du missade ju hundkyssen ur "den där mary" ;)
hm, men här.. o vad svårt.
antingen spiderman, titanic, eller the notebook, så fint.

2008-02-19 @ 20:30:28
Postat av: Sarah

Det är helt klart Jack och Rose som tar priset. Man skulle ju ge i princip vad som helst för det där! Jag är lite klassisk av mig..

2008-02-19 @ 20:54:17
URL: http://sarahingeborg.blogg.se
Postat av: RP

Moulin Rouge var rätt underrepresenterad i denna kategori tycker jag... :P

2008-02-25 @ 23:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0